پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی



روابط عمومی باید در انجام رسالت اطلاع رسانی، صادقانه عمل کند

تاریخ انتشار: 1399/02/27

مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: تعامل یک روابط عمومی با رسانه یعنی بیان رشد اندیشه و روابط عمومی باید در انجام رسالت اطلاع رسانی صادقانه عمل کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان همدان، صدیقه فکری به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی با اشاره به اینکه رسانه ها هم در انعکاس اخبار ادارات دولتی با هدف اطلاع مردم ازخدمات رسانی دولت باید صداقت داشته باشند، افزود: مردم خواسته خود را برای رسانه ها مطرح می کنند و نگاه تیزبینانه خبرنگاران منعکس کننده کاستی ها می شود.

او افزود: ثمره یک تعامل صادقانه اطلاع مردم از شیوه و نوع خدمات و اطلاع دولتمردان از خواسته های مردم است، بیان علت و معلول و یقینا تعامل رسانه و روابط عمومی عامل این ارتباط است و نقش موثری را در بهبود شرایط  دارد و در این بین روابط عمومی ها به لحاظ تعهد و مسئولیت ذاتی الزام بیشتری درحفظ تعامل مناسب دارند.

فکری در ادامه با اشاره به اینکه آگاهی در همه موارد موجب روشنگری است هم درجنبه اطلاع رسانی وهم اطلاع یابی از موارد انتقادی است، یادآور شد: هدف اصلی روابط عمومی خدمت درست وارتقاء در امور است، علی رغم ظهور شبکه‌های مختلف مجازی و سرعت انتشار اخبار، محتوا و منبع خبر برای مردم دارای اهمیت ویژه ای است.

مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان تأکید کرد: رسانه ها به عنوان منبع موثق خبر شناخته شده اند و اخبار و اطلاعات منتشره تاثیربسزایی در موفقیت کاری روابط عمومی ها داشته و ما را در رساندن به هدف یاری خواهد کرد.

فکری همچنین به مهمترین وظیفه روابط عمومی اشاره کرد و بیان داشت: اطلاع رسانی و ایجاد تعامل با رسانه ها، اطلاع یابی، برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان، مسئولان و همکاران و از سوی دیگر ایجاد تعامل بین دستگاه های مرتبط و در نهایت صداقت، آگاهی، پشتکار، صبوری، اخلاق مداری و عشق از جمله مهمترین وظائف است.

این مسئول با اشاره به اینکه عامل موفقیت هر روابط عمومی اشراف کامل به وظایف و چگونگی سیر انجام اموردر حوزه فعالیتی محل خدمت است، تأکید کرد: غفلت از امور موجب تاخیر در اطلاع رسانی و تبعات ناشی از آن خواهد بود .

فکری اضافه کرد: ارتباط با واحدهای مختلف اداری و تفحص در امور برای تکمیل اطلاعات، اطلاع رسانی به موقع و سریع ، تعامل با رسانه ها برای دریافت بازخورد فعالیت ها و اطلاع از خواسته های  مخاطبین ، دستیابی و آموزش لازم برای بهره گیری ازتکنولوژی و امکانات روز در زمینه اطلاع رسانی و اطلاع یابی ، بخشی از وظایف روابط عمومی برای اشراف بر اموربوده و  نکته حائز اهمیتی که بیانگر تاثیر گذاری  اخبارو اطلاعات است سرعت عمل در ارائه اخبار به رسانه  است که سبب تاثیر گذاری و نیل به اهداف سازمانی خواهد شد.

صدیقه فکری، کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی سمینار سالانه روابط عمومی های کشور، موفقیت در ارزیابی های سالانه استانداری و کسب رتبه برتر استانی در سالهای 91،96،97 را در کارنامه کاری خود دارد.



























مشخصات:
نظرات: *